top of page

Köttkoma Community

Offentlig·43 medlemmar

Gunilla Zetterberg
Gunilla Zetterberg

Kall/varmröka lax

Hej, jag tänkte försöka mig på att röka lax, helst kallröka men varmrökt är ju även det gott. Jag har tillgång till gasolgrill, elgrill, kolgrill men även en Ooni Pizzaugn, vedeldad. Är det någon som provat och kan ge tips? Tänkte börja med en liten bit till att börja med för att testa Trevlig fortsatt vecka 😀 Mvh

172 visningar
Mats Nilsson
Mats Nilsson
för 5 dagar sedan

Jag varmröker rätt mycket lax enligt följande,7 % saltlag i ca 48 timmar sen 24 timmar i kylskåp sen torkar jag det med papper innan jag röker det i 80-90 grader tills innertemp blir 70 grader och sen blir det 24 timmar i kylen innan det ska ätas eller vakumpackas och det har blivit riktigt bra.

Edited

medlemmar

bottom of page